Terima Kasih :)

Saturday 7 May 2011

"Ya Allah, sumpah malu."

Assalamualaikum.

Okay, harini saya nak cerita pasal PD. I went to PD this afternoon. Sebab ada kenduri 'cukur jambul' anak buah Ayu. Saya, Alem (macam biasa), Jue, Eykha, Qayyum, Epul and the geng (saya taktau nama, sorry). Pagi tu memang tak confirm saya ni turut srta ke tidak. Dan akhirnya, keputusan telah dipersetujui yang saya boleh ikut mereka ke PD. Hati manyak senang. HAHA! Sampai semua siap berkumpul kat rumah saya, kami pun dengan langkah "bismillahhirrahmanirrahim", memulakan perjalan dalam pukul 3 lebih. Fuhh, agak jauh perjalanan kami. Guna jalan dalam katakan. Sakit bontot duduk dalam kereta lama-lama. Hikhik :3 Okay then, sampai "Teluk Kemang, Shell dekat Kolej Jururawat" (ayu bagi direction, hehe), kami tunggu abang Ayu datang jemput dekat Shell tu sebab takut sesat nanti.  Okay, sampai dalam pukul 4:15 petang kalau tak silap. Fyi, saya taktau pulak kenduri ni kenduri 'cukur jambul'. Saya dengan tak pakai baju kurung nye, Ya Allah, sumpah saya dah malu okay.  Nasib Eykha bawak tudung spare. Saya pun masuk rumah moyang Ayu yang takde sape tinggal dan yang bersebelahan dengan rumah sadara yang lain untuk pakai tudung. Lagipun, ktorang memang ditempatkan di situ sementara orang lain baca ape kat atas, saya pun taktau. Kami pun tunggu and duduk di situ sambil minum dan makan makanan yang telah dihidang khas untuk kami. Tapi saya tak makan, aya minum je. Ngee. Yang paling lapa, Encik Qayyum kita. Mulut die tak berhenti cakap "lapa lapa lapa". That's it. Kami duduk dalam rumah tu 2 or 3 jam lebih. Dekat pukul 6, kami dipanggil untuk menjamu selera. "Itulah saat yang ditunggu tunggu" hati saya berbisik, ceitttt. Haha! Naik atas, makan mee kari, sedap kenyang semua dah perfect ! 6 lebih, ktorang pun balik. Mula-mula plan nak pegi melepak di tepi laut. Tapi takpe lah. Hari dah lewat maghrib, tak elok pulak orang tengok budak budak main kat tepi pantai maghrib maghrib tu kan. Ktorang pun balik Seremban. Dalam kereta, semua dah lesu. Jue dah tido, saya pulak setia tengok Qayyum bawak kereta sebab taku. Ika pun sama. Alem, idk. Ask himself. Sorry. Sampai rumah, pukul 7 lebih, dekat pukul 8. Dan seterusnya, bla bla bla ... Malas nak sambung, penat. Sekrang jam tepat pukul 1:26 pagi. Nak tido, tapi tahan. Sebab nak buat lagi satu entry about my mom. Mother's Day kan harini. Bye, :)

Wasalam, :)

No comments:

Post a Comment